بهمن 28, 1400

مالیات شرکت ‌های غیرفعال چگونه محاسبه می‌شود‌؟

مالیات شرکت های غیرفعال

یکی از مسائل مهم در ارتباط با ثبت و فعالیت هر شرکت آن است که اگر شرکتی به‌هیچ‌یک از فعالیت‌های خود نپرداخته و به صورت غیرفعال در ثبت خود باقی بماند آیا مشمول پرداخت مالیات می‌شود یا خیر و مالیات این‌گونه شرکت‌ های غیرفعال چگونه محاسبه می‌شود؟ همان‌گونه که می‌دانید قانون برای هر مسئله‌ای راه‌حل مخصوص خود را داشته و موضوع مالیات شرکت ‌های غیرفعال نیز با پشت‌ سر گذاشتن مراحل قانونی خود قابل حل می‌باشد که در ادامه به توضیح جزئیات آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

کدام شرکت‌ها غیرفعال شناخته می‌شوند؟

پیش از توضیح هر چیز لازم است بدانیم که اصطلاح غیرفعال برای چه شرکت‌هایی به کار برده می‌شود؛ در واقع همان‌طور که از عنوان آن مشخص است شرکت‌هایی که به طور قانونی ثبت گشته اما هیچ‌گونه فعالیت تجاری نداشته و گردش حساب‌های مالی آن‌ها در حد صفر است را شرکت‌های غیرفعال می‌نامیم.

بیشتر بخوانید: مشاوره مالیاتی چه کمکی به شما میکند؟

مالیات شرکت‌ های غیرفعال

همان‌گونه که در ابتدای مقاله ذکر شد برای شرکت‌های غیرفعال قوانینی مالیاتی تعیین گشته که اگر طبق این قانونی رعایت نمایند مالیاتی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

قوانین مالیاتی مرتبط با شرکت ‌های غیرفعال

شرکتهای غیرفعال

نکته:

نکته: ارائه ننمودن هریک از موارد عنوان شده به منزله مخفی نمودن فعالیت شرکت بوده و جریمه‌هایی به دنبال خود می‌آورد.

کلیه شرکت‌های ثبت‌شده توسط سازمان امور مالیاتی به طور روزانه بررسی شده و هر یک موظف به پرداخت مالیات خواهند بود. در صورتی که شما شرکتی را به ثبت رسانده‌اید اما به دلایلی در آن هیچ فعالیت و گردش مالی از جمله موارد ذکر شده انجام نمی‌گیرد لازم است تا با رعایت این موارد قانونی، غیرفعال بودن شرکت را به اطلاع سازمان امور مالیاتی رسانده و مجبور به پرداخت مالیات و جریمه نشوید.

همچنین مدیران به محض شروع مجدد فعالیت‌های شرکت موظفند که آن را طی نامه‌ای کتبی به اطلاع سازمان امور مالیاتی حوزه مربوطه برسانند.

اگر سوالی در رابطه با خدمات مالی، حسابداری، حسابرسی و مالیاتی داشتید میتوانید از کارشناسان موسسه حسابداری و خدمات مالی ترازینه بپرسید و با مشاوره مالی دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)